
Som virksomhed skal man altid have styr på, hvor man skaber værdi. Det gælder både, når man kigger på de overordnede afdelinger, men lige så meget når man dykker ned i detaljerne. Denne artikel vil blandt andet kigge nærmere på, hvordan de forskellige marketing-kanaler kan skabe stor værdi eller det modsatte for virksomheden.
Som virksomhedsejer har man altid stort fokus på at holde indtjeningen så høj som muligt – men samtidig holde omkostningerne nede på et acceptabelt niveau. Men hvordan kan det så lade sig at gøre? Blandt andet ved at holde nøje øje med, hvilke aktiviteter, som skaber værdi.
Et af de første steder, man ofte kigger på, kan være huslejen af lokaler. Det er altid en fordel at have den mindst mulige husleje, selvom pladsbehovene selvfølgelig stadig kan kunne dækkes. Her vil det for en virksomhed være oplagt at have en boligadvokat tilknyttet, som kan hjælpe med forskellige spørgsmål angående lejemålet. Boligadvokater står primært for rådgivning til private og virksomheder, når det handler om regler og love i forbindelse med boligen. Derudover vil boligadvokaten kunne hjælpe virksomheden med en masse papirarbejde, som ellers kan være dyrt og tidskrævende.
Leder du efter en boligadvokat i København til din virksomhed, kan du klikke her for at læse mere.
Marketing
Marketing er et af de områder, hvor virksomheder virkelig kan skabe værdi. Mange virksomheder bruger store dele af budgettet på forskellige former for markedsføring, og der er da for det meste også en mening med galskaben. Det er dog vigtigt at gøre op med sig selv, hvad der kan svare sig for virksomheden. Marketingaktiviteter kan nemlig være dyre og knap så effektive. Her er nogle eksempler på, hvor man fx kan være opmærksom:
- Sociale medier. SOME verdenen er enorm, og den udvikler sig hele tiden. Det er et af de bedste fundamenter for at lave god markedsføring, og der er store muligheder for at ramme store målgrupper. Mange virksomheder tror dog, at man ikke kan gå galt i byen på de sociale medier, og at de derfor sagtens bare kan prøve sig frem. Det er en stor fejl, for de sociale medier er både det bedste og værste redskab for en virksomhed. Det er derfor vigtigt at være opmærksom på, at man skal være præcis i markedsføring og kampagner på disse medier.
- Det kan sagtens fungere, hvis man har gjort sit forarbejde ordentligt. Plakater på stærke placeringer kan ofte skabe en indirekte effekt og øge kendskabsgraden til en virksomhed eller et produkt. Det kan dog også sagtens være spild af penge, hvis man ikke har lavet kampagnen præcis og forståelig nok
Det generelle råd vil dog altid være at holde øje med alle aktiviteter, så man altid er bevidst om, hvor værdien skabes.