Content Marketing handler om at skrive godt, relevant indhold, der tiltrækker den rette trafik, som i sidste ende foretage en ønsket handling. Det kan være alt fra at købe et produkt til at tilmelde sig et nyhedsbrev.

Det kræver dog at du leverer værdifuld information. Relevant indhold skaber nemlig større loyalitet hos dine besøgende. I sidste ende vil dette medføre en stigende konverteringsgrad – og en større omsætning.

Til forskel fra traditionelle produktbeskrivelser m.m., skal der i dette indhold ikke være fokus på opfordring til køb. Du skal i stedet fokusere på at skabe værdi for den besøgende.

Kort og godt, så handler Content Marketing om at skabe et behov – og herefter skal der skabes et salg. Det kan du blandt andet opnå ved at linke til produkter, der harmonerer med det indhold, du har skrevet.

Hvorfor du bør lave Content Marketing

Dine kunder ved hvad de vil have. Derfor søger de uddybende og konkret information om det givne produkt, inden et endeligt køb foretages – og det er dét, du skal give dem.

Tilbyder du dine kunder indhold, der ikke direkte opfordrer til køb, tilbyder du dem interessant indhold, der kan hjælpe dem med deres endelige købsbeslutning. Og sikre at det bliver den rette købsbeslutning.

Der er mange fordele ved Content Marketing. Du øger dine besøgendes loyalitet, du styrker dit brand, og din position i søgemaskinerne forbedres. Derfor bør alle virksomheder arbejde med Content Marketing.

Content Marketing fungerer i alle brancher

Du kan arbejde med Content Marketing i alle brancher. Hvis du sælger kaffe, kan du skrive en uddybende guide om valg af kaffebønner. Hvis du arbejder med sportsbetting, kan du lave en sektion med spilforslag.

Mulighederne er mange i denne sammenhæng. Derfor handler det – ligesom andre former for marketing – om at være kreativ, skabe noget anderledes, og tiltrække opmærksomhed fra potentielle kunder.

Det vigtigste aspekt af Content Marketing er, at det skrevne indhold skal være værdiskabende. Det skal være guidende, informerende eller rådgivende, så dine besøgende får hjælp til deres købsbeslutning.

Kom godt fra start med Content Marketing

Ønsker du at skabe unikt indhold, der kan tiltrække besøgende til din hjemmeside, så er der flere ting, du skal tænke over. Følg nedenstående trin, hvis du gerne vil i gang med Content Marketing.

  1. Målgruppe: Lav en analyse af din målgruppe. Find de rette søgeord, og brug dem i dit indhold. Når du arbejder med Content Marketing, skal du altid arbejde med fokus på en specifik målgruppe.
  2. Udfordringer: Du skal finde ud af hvad dine kunders udfordringer er. Dernæst skal du skrive indhold, der kan hjælpe dem med disse udfordringer. Det er dét, der er hele essensen i Content Marketing.
  3. Plan: Plan: Udarbejd en plan på forhånd. Planlægning hvilket indhold, der skal skabes og hvornår, det skal publiceres. Vurder også, hvorvidt det skal publiceres på egen hjemmeside eller andre kanaler.
  4. Mål: Inden du udarbejder dit indhold, bør du opstille en række mål for hvad du vil opnå. Har du ét eller flere succeskriterier for det indhold, du udarbejder? Salg? Henvendelser? Trafik?
  5. Skab: Sidste skridt er at skabe unikt indhold, der løser dine kunders udfordringer og giver svar på spørgsmål, de sidder med under en købsovervejelse. Det skal være relevant, skarpt og personligt.

Kan give bedre placeringer i Google

Ved at skrive godt og værdifuldt indhold til din webside, kan du ikke blot rådgive dine kunder. Der er også yderligere fordele forbundet med dette. Google elsker unikt, velskrevet indhold, der leverer værdi til læseren.

Derfor kan du også bruge Content Marketing til at få bedre placeringer i Google (og andre søgemaskiner). Du får nemlig friskt indhold på din webside, og sørger for at der sker noget nyt – og det er Google helt vild med.

Vælger du i stedet at distribuere dit indhold via andre kanaler, så kan du få links til din egen webside. Content Marketing kan derfor være et effektivt led i din linkbuilding, da du kan skaffe meget værdifulde links.

Brug en blog til Content Marketing

En blog behøver ikke blot at være en sektion med nyheder om din forretning. Den kan bruges til noget mere værdifuldt. Bloggen er nemlig et oplagt sted at lave indholdsbaseret markedsføring for din virksomhed.

På en blog kan du publicere relevant og informationsgivende indhold, der guider og rådgiver dine kunder. Du kan ligeledes bruge din blog til at skabe et univers af indhold, der tiltrækker besøgende fra Google.

Det der særligt kendetegner Content Marketing er, at læseren selv vælger, om han eller hun vil læse videre. Der er ikke tale om et budskab, der bliver presset ned i halsen på læseren, men derimod reelt indhold.

I dag er der mange virksomheder, der ikke udnytter deres blog optimalt. Flere har dog fået øjnene op for de utallige muligheder, der byder sig, når man arbejder med Content Marketing.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.