Det er meget forskelligt, hvor meget energi virksomheder lægger i deres digitale markedsføring. Der er imidlertid en tommelfingerregel, der siger, at resultatet af din markedsføringer afhænger af din indsats. Med andre ord skal du ikke forvente seriøse stigninger i antallet af besøgende, hvis du ikke er dedikeret til markedsføringen.
Marketing attribution fortæller sandheden
Uanset hvor meget tid du bruger på markedsføring, så vil marketing attribution give dig sandheden med hensyn til dine resultater – og her er det meget muligt, at du får et andet resultat end ventet. Mange virksomheder får sig en overraskelse i forhold til deres markedsføring, når visse kanaler ikke bidrager så meget som forventet.
Hvis du står i den situation, er det på tide at overveje din markedsførings fremtid. Bruger du mange ressourcer på markedsføring, som ikke giver matchende afkast, så er der to muligheder – enten bruger du dine ressourcer forkert i forhold til kanalen, eller også er det ikke den rigtige kanal i forhold til dit produkt.
Når det gælder digital markedsføring, er det vigtigt at huske, at du ikke behøver benytte alle markedsføringskanaler, bare fordi de er der. Læg din indsats og penge på de kanaler, som giver resultater i stedet.